Īsa hronika

Iedod man kādu šūnāmo - no kf  Īsa pamācība mīlēšanā 1982
Video: Iedod man kādu šūnāmo - no kf Īsa pamācība mīlēšanā 1982

Saturs

The hronika Tas ir stāstījuma veids, kas notikumus atspoguļo hronoloģiskā formā un cenšas būt pēc iespējas skaidrojošs un objektīvs attiecībā uz tēmu, par kuru tas tiek stāstīts.

Hronika notikumus atstāsta un pārraida secīgi, lai iepazīstinātu un nodotu lasītājam stāstītos notikumus.

Īsas hronikas var izveidot par filmu, vēsturisku notikumu, grāmatu, konkrētu notikumu utt. Vispazīstamākais hronikas piemērs varētu būt Bībeles stāsts, jo tajā hronoloģiski ir aprakstīti senatnē notikuši notikumi.

• Skatīt arī: Hronoloģiskā secība

Hroniku izmantošana

Parasti īsā hronikā ir atsauce uz vietu un laiku (datumiem un laiku), lai atrastu lasītāju telpā un laikā. Žurnālistikas jomā bieži tiek izmantotas īsas hronikas, jo tas ir efektīvs žanrs, lai objektīvi pārraidītu notikumus.

Citos gadījumos hronika var būt paredzēta mazai auditorijai, piemēram, skolas klasē. Vieglas izpratnes dēļ hronikas bieži tiek izmantotas bērnu stāstos, stāstījumos valodas mācīšanai.

• Skatīt arī: Literārā hronika

Īsu hroniku piemēri

1. Īsa žurnālistikas hronika

Ana piecēlās piektdien, 14. martā pulksten 10:00, kā tas bija viņas paradums.

Pēc brokastīm viņš aizgāja.

Viņš izgāja pa durvīm uz saviem darba birojiem, kas atradās dažu kvartālu attālumā no viņa mājām.

Šķērsojot lielisko Avenida San Martín avēniju, viņa nepamanīja, ka automašīna brauc pretējā virzienā, un, nespējot izvairīties no Anas, automašīna viņai uzbrauca.

Ana tika pārvesta uz tuvāko slimnīcu. Par laimi pēc divām dienām Ana tika izrakstīta ar vieglām traumām un ārēju medicīnisko kontroli.

1. Bērnu stāsta hronika

2001. gadā, stundu sākumā, Marija, tikai četrus gadus veca, teica mātei, ka viņa neies uz skolu. Viņa jutās ļoti maza un nevēlējās, lai viņu nošķirtu.

Viņa raudāja visu nakti, gandrīz nespējot gulēt no mokām pirmajā skolas dienā. Viņas māte, nedaudz noraizējusies, 4. martā piecēlās nedaudz agrāk un sagatavoja brokastis, kuras Marija mīlēja: grauzdiņš ar sviestu un kazas sieru.

Bet Marija gandrīz neko neēda.

8:00 viņi atstāja māju, dodoties uz skolu, kas bija 11 kvartālu attālumā no Marijas mājas.

Bet, kad viņa bija sasniegusi skolas durvis, Marija satika savu kaimiņu Rocío.

Kad viņa redzēja Rocio bez grūtībām ienākam skolā, Marija sekoja viņai. Kopā viņi iegāja skolā tajā pašā dienā un katru dienu pēc tam, līdz pabeidza pamatskolu.

1. Vēstures notikuma hronika

Titānika nogrimšana

1912. gada 15. aprīlī notika viena no lielākajām jūras traģēdijām vēsturē; Titānika nogrimšana.

Šis brauciens bija mirdzošā Titānika pirmais ceļojums. Tam vajadzētu šķērsot Atlantijas okeānu, līdz tas sasniedz Ziemeļamerikas krastus Amerikas Savienotajās Valstīs.

Tomēr cits būtu lieliskā kuģa galamērķis: iepriekšējā vakarā, 1912. gada 14. aprīlī, ap pulksten 23.40, Titāniks sadūrās ar gigantisku Aisbergu, kas saplēsa kuģa korpusu tā, ka tad Dažu stundu laikā Titāniks nogrima jūras dibenā.

Neskatoties uz apkalpes mēģinājumiem radio pēc palīdzības, neviens kuģis pie viņiem neatnāca. Tādējādi, neredzot 15. aprīļa rītausmu (precīzi pulksten 02:20), Titāniks jau tika apglabāts jūras dibenā.

Traģēdija aizņēma vairāk nekā pusi iedzīvotāju (1600 cilvēki nogrima kopā ar laivu, kad šajā braucienā kopā bija 2207 cilvēki).

1. Ceļojuma hronika

Pirmā mūsu atvaļinājuma ceļojuma diena

Autobuss devās prom šā gada 20. februārī pulksten 17:00. Nākamās 10 dienas mēs pavadīsim kalnos, Bariloche pilsētā, Neuquén provincē, Argentīnā.

Ierodoties 21. februāra pulksten 12, mēs gatavojāmies doties istabā. Pēc siltas dušas mēs devāmies uz tirdzniecības centru pusdienot.

Beidzot atradām restorānu, kas mums visiem patika. Mēs paēdām tur un ap pulksten 14:00 atgriezāmies viesnīcā, lai sāktu pirmo atvaļinājuma izbraukumu: Oto kalna apmeklējumu.

Mēs ieradāmies tur 15:00 un pēc pacelšanās apmeklējām muzeju un rotējošo konditoreju. Protams, mēs nevarējām izvairīties no kafijas dzeršanas konditorejā un tālumā vērojam lielisko Cerro Tronador (vienmēr sniegotu, vienmēr lieliski apbrīnojamu).

Vēlāk apmeklējam mežu, kas atrodas uz sāniem tajā pašā Otto kalnā.

Mums izdevās nofotografēt daudzas fotogrāfijas un 19:00 nolēmām atgriezties.

Tad viesnīcā mēs pārģērbjamies un dodamies apmeklēt tirdzniecības centru, iepirkties un pusdienot ar jūras veltēm.

Ap pulksten 23 atgriežamies viesnīcā, noguruši un gribot gulēt un nākamajā dienā sākt vēl vienu ģimenes piedzīvojumu.

1. Fakta hronika

Lūcija katru rītu ieradās manā mājā, kad mēs bijām meitenes. Es atceros, ka tur 1990. gadā mēs abi spēlējām uz ielas no rīta līdz saulei.

Tomēr pēc dažiem gadiem Lūcija pārstāja nākt spēlēt. Protams, pagāja laiks, un mums vairs nebija 10 gadu ... Viņai un man līdz 1995. gada pavasarim bija apritējuši 15 gadi. Bija loģiski, ka viņa vairs nenāca spēlēt tā, kā mēs to darījām iepriekš. Tomēr arī viņš mani neapmeklēja.

1995. gada Ziemassvētkos viņš man pat nezvanīja pa tālruni. Acīmredzot mana draudzene Lūcija satikās ar ļoti skaistu zēnu.

Gadi pagāja, un es nožēloju viņa atsvešinātību, bet manā dzīvē ienāca citi draugi.

Tomēr kaut kas notiks: 2000. gada 17. jūnijā pulksten 14.35 Lūcija ieradās manās mājās kā vecos laikos, tikai šoreiz viņai sāpēja sirds, jo viņas māte gatavojās aiziet projām. .

Tajā brīdī visas manas sāpes un ciešanas bija pazudušas, lai es varētu ierobežot viņa sāpes. Viņu attālumam šajos gados vairs nebija nozīmes.

Viņa māte gandrīz 4 mēnešus cieta agonijā, un 2000. gada 1. oktobrī viņa nomira no ārkārtīgi vēža.

Lūcijas sāpes bija milzīgas, taču viņu ierobežoja un pavadīja visi mīļie.

Šodien, 15 gadus vēlāk, pēc šī notikuma, es varu teikt, ka mēs ar Lūciju joprojām esam ļoti tuvas draudzības kā tad, kad viņa ieradās spēlēt pēcpusdienās 1990. gadā.

Sekojiet līdzi:

• Īsi dzejoļi
  • Īsie stāsti

Skaties

Teikumi ar vārdu "banka"
Hiatus
Teikumi ar vārdu "mīlestība"